dr hab. Jan Cieciuch, prof. UKSW
7 591 045,10 zł
(środki europejskie: 6 397 732,81 zł,
dotacja celowa: 1 193 312,29 zł)
POWR.02.10.00-00-9004/17
Ministerstwo Edukacji Narodowej
W projekcie zostaną wytworzone narzędzia do wszechstronnej oceny funkcjonowania emocjonalno-społecznego dzieci i młodzieży, w tym dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz niepełnosprawnościami, w modelu diagnozy funkcjonalnej, połączonej z dedykowanymi zestawami materiałów postdiagnostycznych w kompleksowym modelu bio-psycho-społecznym, zsynchronizowanym z klasyfikacją ICF.
W ramach realizacji projektu zostały zaplanowane cztery etapy badań:
Dodatkowo, zostaną również opracowane materiały postdiagnostyczne, m.in. gry dydaktyczne, scenariusze zajęć, które będą wykorzystywane do pracy z uczniem w zakresie funkcjonowania emocjonalno-społecznego. Ważnym elementem projektu będzie możliwość wykorzystania do procesu diagnostycznego aplikacji elektronicznej, która ułatwi i przyśpieszy czas diagnozowania. Aplikacja elektroniczna będzie odpowiednikiem wersji papierowej opracowanych narzędzi diagnostycznych. Materiały postdiagnostyczne będą również w wersji elektronicznej.
Celem projektu jest opracowanie i upowszechnienie narzędzi diagnostycznych wspierających pomoc psychologiczno-pedagogiczną dzieci i młodzieży w obszarze emocjonalno-społecznym. Diagnoza zostanie oparta na autorskim modelu funkcjonowania emocjonalno-społecznego. Wsparciem zostaną objęte wszystkie poradnie psychologiczno-pedagogiczne, które podpisały Porozumienie z ORE (Ośrodek Rozwoju Edukacji). Opracowane zestawy narzędzi diagnostycznych będą wykorzystane do diagnozy dzieci i młodzieży w wieku od 0 do 25 lat (z wyłączeniem wieku 9-13 lat), w tym uwzględnieni zostaną uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) i niepełnosprawnościami. Przygotowany zestaw narzędzi i materiałów będzie stanowił wsparcie dla specjalistów z poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz nauczycieli i specjalistów szkolnych w zakresie funkcjonowania emocjonalno-społecznego dzieci i młodzieży.
Efekty projektu:
Poradnie psychologiczno-pedagogiczne, które podpisały porozumienie z ORE otrzymają:
W dniu 29.08.2019 został uruchomiony konkurs na poniższe stanowiska:
W dniu 3.10.2019 r. o godz. 10.00 zakończył się nabór. Komisja Konkursowa rozstrzygnęła konkurs rekomendując Kwestor UKSW siedem osób.
W dniu 16.09.2019 r. o godz. 10.00 zakończył się nabór. Komisja Konkursowa rozstrzygnęła konkurs rekomendując Kwestor UKSW pięć osób.
Ośrodek Projektowy WFCh Centrum Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie zwraca się z prośbą o przygotowanie i przesłanie do dnia 30.08.2019 r. (do godz. 10:00) na adres e-mail: projekt.diagnoza@uksw.edu.pl szacunkowej kalkulacji kosztów (netto) na przeprowadzenie badań psychologicznych za pomocą narzędzi w wersji papierowej oraz aplikacji online wśród uczniów szkół na terenie Polski.
Niniejsze szacowanie nie stanowi oferty w myśl art. 66 Kodeksu Cywilnego, jak również nie jest ogłoszeniem w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych.
Załączniki: